יעל איבר מסכמת את גמר "השפית הבאה"

אסתי חדד Comments Off on יעל איבר מסכמת את גמר "השפית הבאה"
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מאת: יעל איבר

כל תחרות סופה להסתיים באירוע גדול ומרשים, נכון? טוב, אולי לא תמיד.
אבל מה שבטוח, גמר השפית הבאה 5, שנערך בתערוכת בעלבוסטע היה בדיוק כזה, מרשים ומושקע.
במה מדהימה ועליה מטבח מאובזר. שלוש שופטות שהגיעו כדי לסייע למירי זורגר בבחירה הקשה. צוות השיפוט כלל את: אסתי וקס מנהלת מגזרים ב"תנובה", מלכי אדלר (שוקולאדלר) הקונדיטורית והשוקולטיירית, ומרגלית הזוכה הוותיקה שלנו מהעונה הראשונה של השפית הבאה (אז כשקראו לתוכנית רק "השפית הבאה", כיוון שלא ידעו שתהיה עוד אחת). ועל כולן, השפית הקונדיטורית והיועצת הקולינרית מירי זורגר, אחרי יום עמוס למדי שעבר עליה.

יצירות הפאר של מירי - זה טעים כמו שזה נראה

בבוקר השקה של ספרה החדש "בעלבוסטע" (כשם התערוכה כמובן) ולאחר מכן מספר הופעות על גבי הבמה, בה מירי לימדה את המשתתפות, איך מכינים מרקים, בשרים מתוקים ולקינוח, השיא הגדול של הערב, הגמר הגדול של תחרות השפית הבאה 5.

השקת הספר "בלעבוסטע" תיערך כאן עוד מס' דקות

השאלה שהייתה בפי כל היא כמובן: "מי תהיה השפית הבאה, של רדיו קול-חי ותנובה?"?
והאופציות היו פתוחות לגמרי, עם שלוש מתמודדות מקסימות: מלכה חיון שהבטיחה את מקומה בתחרות הגמר, כבר בתוכנית חצי הגמר הראשונה. יעל שטרית, שניצחה בתוכנית חצי הגמר השנייה, ואתי שקלים שפילסה את דרכה, ממש בשנייה האחרונה, באמצעות תוכנית גלגל ההצלה. כולן מוצלחות, ומוכשרות ובשלניות מדהימות, אז איך? איך מגיעים להכרעה?

השלב הראשון בתחרות הייתה משימה אותה הביאו המתמודדות מהבית. המשימה שעמדה בפניהן הייתה סעודת משיח, מה הייתן מכינות לסעודת משיח? זאת השאלה שעליה ניסו המתמודדות לענות.

המנות היו מושקעות ויפות, את נושא הטעם, השארתי למומחים (השופטות שלנו) ומאחורי כל מנה עמד גם רעיון. מלכה חיון הביאה עוגת גבינה עשירה, עם בצק ספוג מדוגם ויפיפה, וציינה כי: בכל יום אנחנו מתפללים על ביאתו של משיח צדקנו, וכדי שהוא יגיע מיד ועכשיו, אנחנו צריכים להיות מאוחדים, כבמעמד הר סיני. "כולנו כאיש אחד בלב אחד". וכדי להגיע לאיחוד באומה יש להתחיל בבית פנימה. מלכה סיפרה כי הדרך שבו רעיון זה בא לידי ביטוי במנה הוא בכך, שהשוני מתחיל כבר בבית ובא לידי ביטוי באוכל. הרי בכל משפחה, כשם שפניהם שונים כך הטעם שלהם במזון שונה. והעוגה שאותה הכינה מלכה הייתה שילוב הטעמים החביבים על   כל בני הבית.

יעל שטרית צטטה ממסכת מגילה: "לעתיד לבוא, כשיגיע המשיח, כל החגים יתבטלו", בביתה של יעל מאוד אוהבים את חג הפסח, שהוא חג הגאולה הראשון, שבו נגאלנו. ולזכר החג היא עצבה את המנה בצורה של פירמידות, עם מנה של טורטיות קריספיות במבחר גבינות מתובלות, כשהטורטיות מזכירות את המצה.

המנה של אתי שקלים הייתה עלי סיגר ממולאים בגבינות, ברוקולי וצנוברים, בליווי רוטב ברוקולי, בו יש לתבול את הסיגרים. הרעיון מאחורי המנה של אתי היה צלחת לפני הגאולה שבה "רב הנסתר על הנגלה" וצלחת אחרי הגאולה, כשיגיע המשיח שבה עלה סיגר פתוח מלא בכל טוב, "אז נקבל תשובות להרבה שאלות שהיו לנו, שזה ככה פרוס לנו מול העיניים" ועוד דבר קטן שהוסיפה אתי, "עכשיו כל אחד עם החוג שלו, עם הזרם שלו ובעזרת ד' כשיגיע המשיח, כולנו נהיה תחת כיפה אחת".

השופטות כמו גם הקהל, התרשם מאוד מהפרשנויות שהעניקו המתמודדות למנות שהן הביאו לתחרות.  השופטים טעמו ולאחר התלבטות קצרה הכריעו כי זוהי מלכה חיון שזוכה במקום השלישי והמכובד וכמובן לא יוצאת בידיים ריקות…

נפרדנו בצער ממלכה חיון, אך עבור שתי המתמודדות הנותרות, יעל שטרית ואתי שקלים, הדרך לא הסתיימה. משימה נוספת עמדה למולן. הן היו צריכות להכין על הבמה, לעיני כל אורחות תערוכת "בעלבוסטע" מנה בהפתעה.

משימה עלומה, שעליה הן לא ידעו, כשהמתח גדול וגם שעון דוחק. רבע שעה בלבד הוקדשה לסיום המשימה. משימת הגמר הסופית ביותר הייתה משימת: מה במחבת? כשבה היו המתמודדות צריכות להכין פריטטה. פריטטה מקורה באיטליה. באיטלקית משמעות המילה פריטו היא לטגן. דבר אחד משותף לכל פריטטות העולם, הן עשויות מביצים. פריטטה היא בין חביתה לפשטידה ואליה נכנס כל מה שלא נאכל מהבישולים של יום קודם. תפוחי אדמה, חתיכות בשר, עוף, נקניקים או, בפריטטה חלבית, גבינות.
הפעם, המתמודדות היו צריכות לעשות שימוש בכל שלושת מוצרי החלב שהעמדנו לרשותן: גבינת פטה פיראוס, גבינה צהובה תנובה ושמנת מתוקה תנובה.

המטבח בו בוצעה המשימה המכריעה - הצליח לאתגר את המתמודדות

המתמודדות ניגשו אל מאחורי הקלעים, על מנת לארגן את הירקות אותן ירצו להכניס לפריטטה. "מאוד חשוב לי באלו ירקות הן תבחרנה" אמרה מירי "וכמובן, גם הפרזנטציה חשובה".
בכל אירוע שבו מפתיעים, יש יסוד להניח שגם אתה תופתע. הכיריים סרבו להידלק בתחילת המשימה ולאחר מכן, סרבו להיות כבויים. מחסור במחבתות (מישהו הכין בהן בשר) גרמו לכך שהמתמודדות נאלצו להשתמש במחבתות בעלות ידיות פלסטיק. ולמה זה כ"כ חשוב?

כיוון שבהכנת פריטטה, השלב הראשון הוא טיגון קצר, כאשר המנה מסיימת את דרכה באפייה בתנור בחום של 180 מעלות. כיוון שתנור לא היה לנו "אנחנו עובדים בתנאי שטח" אמרה מירי, היה צורך לטגן את הפריטטות מהצד השני שלהן, מה שסיבך מעט את המתמודדות. מירי זורגר, נרתמה לעזרתן וסייעה להן בהיפוך הפריטטות. יעל שטרית הלכה על טיגון של הפריטטות שלה עם גבינות ועשבי התיבול ברינגים אישיים, על מצע של רוטב סויה היא הניחה אותן בצורת מגדל.הפרזנטציה הזו הייתה מקסימה ושובת לב.

הפריטטה של אתי שקלים הייתה מרהיבה בתוכן שלה, כמו גם בפרזנטציה, היא הכניסה לתוכה עוד ועוד מרכיבים: תחתיות ארטישוק, עלי מנגולד ועלים צעירים, אגוזי מלך, שקדים קלויים, גבינת פטה, גבינה צהובה ושמנת מתוקה. המנה של אתי הייתה מאוד יצירתית מבחינת המרכיבים שבה. אחרי ששמעתי על הרכיבים ואחרי שראיתי את החיוך הקטן בפניה של מירי, כבר חשבתי שאני יודעת במי תבחר מירי כזוכה.

לאחר השיפוט של צוות השופטים מחשבותיי התאמתו והזוכה הגדולה בתחרות השפית הבאה 5, הייתה לא אחרת מאשר אתי שקלים המוכשרת. מי היה מאמין, שדווקא המתמודדת האחרונה להיכנס לשלישיית הגמר היא זו שתקטוף את המקום הראשון ואת התואר הנכסף? אתי שקלים זכתה ב: מיקסר Kmix, סיר טריפל יוקרתי ומעבד מזון מתנת קנווד, מארז מוצרים של סנו סושי, ובשובר לרכישת מוצרי תנובה.
אל דאגה גם יעל שטרית הזוכה הגדולה במקום השני בתחרות השפית הבאה 5, לא יצאה בידיים ריקות…

23:30, התחרות הסתיימה, מחיאות הכפיים עוד מהדהדות באזניים, קר בחוץ, לוהט במטבח, כולם עייפים מהיום הארוך והמתיש, ואני כבר סקרנית לפגוש את אותה זוכה מאושרת, שתעמוד כאן בעוד שנה, בתחרות השפית הבאה 6.

להשתמע ולהתראות!

 

צילום: ישראל ברדוגו



0 תגובות